בדיקת הנהלים לפני הגשת תביעת אובדן כושר עבודה

תביעת אובדן כושר עבודה מוגשת מול חברת הביטוח הפרטית של הנפגע. עם זאת, יש הבדלים גדולים בין פוליסות הביטוח של החברות השונות. היכרות עם הנהלים של כל חברה יכולה לסייע להגשת התביעה ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלה. את התנאים הפוליסה ניתן לבדוק בעזרת התייעצות עם אנשי מקצוע, יצירת קשר עם סוכן הביטוח או קריאת מידע באתרי האינטרנט הרלוונטיים.

למה לבדוק את נהלי חברת הביטוח?

יש כמה סיבות בגללן חשוב לבדוק את הנהלים לפני הגשת תביעת אובדן כושר עבודה. קודם כל, בדיקת הנהלים חשובה כי היא עשויה לחסוך ללקוח זמן וכסף. מי שמגיש תביעה בנסיבות שלא הולמות את תנאי הפוליסה לא צפוי לקבל פיצוי כספי. במקרים מסוימים הוא אף יידרש לשלם את שכר טרחת עורכי הדין או לספוג פרמיה גבוהה יותר בחידוש הפוליסה.

שנית, היכרות עם הנהלים יכולה לעזור להגיש תביעת אובדן כושר עבודה לפי ההבדלים בין אובדן מלא וחלקי. מי שבודק את הנהלים של חברת הביטוח שלו לפני שהוא מגיש תביעה אמור לדעת מתי הוא יכול לתבוע אובדן כושר עבודה מלא של מעל 75% פגיעה, לעומת מקרים שבהם האופציה היחידה שעומדת לרשותו היא תביעת אובדן כושר עבודה חלקי בלבד.

התייעצות עם עורך דין

כמובן שהכי קל לבדוק את הנהלים של חברת הביטוח באמצעות התייעצות עם עורך דין. זהו גורם מקצועי, מיומן ומוסמך שמייצג את האינטרסים של הלקוח מול חברת הביטוח. עורך הדין גם בקיא במאפיינים השונים של פוליסות תביעת אובדן כושר עבודה ובפסקי הדין התקדימיים שהתקבלו על ידי בית המשפט. מכאן שלמעורבות של עורך הדין חשיבות גבוהה והשפעה ישירה על התוצאות.