בי פי אם

בי פי אם הוא למעשה כמות הביטים שמושמעים בשיר במשך דקה. הנתון הזה יכו להשתנות במהלך השיר ולמעשה זהו אחד הנתונים החשובים ביותר שכל יוצר מוזיקלי מתחיל צריך להכיר. כיצד קובעים את הבי פי אם והאם הוא יכול להיקבע בכל דרך שהיא כולל דרך המחשב? זה הזמן לגלות.

הבי פי אם קובע את קצב השיר

בטח פעם חשבתם לעצמכם מה החלק שקובע בשיר אם הוא מתאים לריקודים או לא. למעשה, יש שירים שונים שמתאימים גם לריקודים שונים כמו למשל למוזיקה קצבית יותר, לריקודי פופ, לרגאטון ואפילו לריקוד סלואו איטיים. בסופו של דבר מה שקובע את הסיווג ש להשיר לריקודים הוא כמובן הבי פי אם שהוא למעשה אותן דפיקות שנמדדות לפי דקה. בי פי אם גבוה יותר אומר שיר קצבי יותר וכך למעשה אפשר גם לסווג את המוזיקה כולה.

בי פי אם גם מתוכנה מוזיקלית

אפשר לקבוע את הבי פי אם בכמה דרכים. אם אתם מנגנים בגיטרה אתם יכולים לקבוע את מספר הביטים שיהיו בדקה, כאשר עם תופים זה יהיה אפילו פשוט יותר ודבר די בסיסי. אם אתם עורכים את המוזיקה בתוכנת מחשב תוכלו לעשות את זה בקלות כאשר התוכנה יכולה גם לשנות את הבי פי אם באופן אוטומטי באמצע השיר לפי המקצב שמתאים, בבחירה לפי ז'אנר.

חשוב שהבי פי אם יהיה תואם בין הנגנים

אם מדובר בלהקה שמנגנת ביחד היא צריכה להיות תואמת מקצב. כשאנו אומרים שהיא צריכה להיות מתואמת במקצב זה אומר שהבי פי אם חייב להיות דומה. בי פי אם הוא מונח מאוד כללי בעולם המוזיקה אך חשוב להתייחס אליו ברצינות כי נגנים שמנגנים במקצבים שונים יכולים להישמע רע מאוד.