מה עושים עם תנור פיתות?

תנור פיתות מיועד למגוון רחב של צרכים. מלבד העובדה שתנור כזה הוא פחות או יותר האמצעי הכי יעיל וגם נוח שיש לטובת אפיית פיתות, יש לו השפעה מלאה על הפעילות של המאפייה. במילים אחרות, ברוב המאפיות לא משתמשים רק בתנור פיתות אלא מציעים עוד מוצרים – ובדיוק כאן נמדדת היכולת של התנור לתת מענה על הצרכים שלהם.

קודם כל, תנור פיתות מאפשר לייחד את המאפייה מול המתחרים. אם בוחרים את התנור בצורה נכונה ומשתמשים בו לפי הוראות היצרן, יש סיכוי גבוה יותר לייצר פיתוח בהספק גבוה. אותו הספק גבוה של ייצור פיתות מייחד את העסק מול המתחרים ומעודד עוד לקוחות להגיע אליו. אם הלקוחות יודעים שהם יקבלו פיתות טריות בכל פעם שבה יגיעו אל מאפיה מסוימת, סביר להניח שהם יחזרו אליה גם בעתיד.

בנוסף, תנור פיתות משפיע על העבודה של כוח האדם במאפייה. עם תנור פיתות איכותי ומתקדם אפשר לצמצם כוח אדם מסוים, להגדיל את היקף הפעילות של העובדים שאחראיים על פסי ייצור של מוצרים אחרים או לחילופין לחסוך בהוצאות התפעול. בשביל להשיג את כל המטרות האלה, חשוב מאוד לבחור את התנור המתאים.

טיפים לבחירת תנור פיתות

ההבדל העיקרי בין האופן שבו בוחרים תנור פיתות קשור למספר שנות הניסיון של בעלי המאפיות. אצל בעלי מאפיות מנוסים, הבחירה של התנור נשענת גם היא על הניסיון האישי ועל ההיכרות עם ההבדלים בין היצרנים והדגמים.

לעומת זאת, אצל בעלי מאפיות חדשות אין ניסיון אישי שניתן להישען עליו ולכן הבחירה של התנור היא פונקציה של הגדרת צרכים ותקציב. לבסוף, אפשר גם לבחור את התנור לפי מספר הפיתות שאותן רוצים לאפות.