החשיבות של תרומת מזון

תרומת מזון יכולה לסייע לשני הצדדים המעורבים בתהליך. מצד אחד, יש את הצד שמקבל את התרומה. כאשר נזקקים מקבלים תרומות מן הסוג הזה, ההשפעה הישירה היא על איכות החיים שלהם. כאן ההשפעה על איכות החיים היא לא רק ישירה אלא גם גדולה, מהירה ודרמטית. למעשה, בזכות ההשפעה החיובית הזו על איכות החיים של נזקקים שיכולים ליהנות מההיבט הפרקטי של התרומה נגזרים גם שאר היתרונות.

כך לדוגמא, היתרון של תרומת מזון עבור נזקקים בא לידי ביטוי בשיפור תחושת הביטחון והערך העצמי. כאשר לנזקקים יש יותר ערך עצמי ותחושת ביטחון, קיים סיכוי גבוה יותר לכך שהם ירשו לעצמם לצאת לשוק העבודה. היציאה של הנזקקים לשוק העבודה יכולה לאחר מכן להוציא אותם ממעגל העוני ולתרום לרווחה כולה.

מה היתרון של תרומת מזון עבור מי שמעביר אותה?

בצד השני של המטבע יש את אלו אשר מעבירים תרומת מזון לנזקקים. כאן היתרון העיקרי בא לידי ביטוי בתחושה האישית של הסיפוק. במילים אחרות, תרומת מזון מעניקה תחושת סיפוק שאותה קשה להשיג בדרכים אחרות. בזכות תחושת הסיפוק הזו, עוד ועוד אנשים מגלים את היתרונות של התרומות ומגדילים אותן. כתוצאה מכך, ניתן לראות כמות גדולה יחסית של תרומות לכל אורך השנה – ולא רק לקראת תקופת החגים כמו בעבר.

כמו כן, אנשים שמעבירים תרומת מזון מרגישים צורך מובהק יותר לצאת ולספק שעות של התנדבות. שעות ההתנדבות יכולות לאחר מכן לבוא לידי ביטוי בעזרה לקהל הרחב, בתרומה עקיפה לנזקקים וגם באופן שבו זה מסייע לאוכלוסיות מוחלשות. בסופו של יום, אלו בדיוק הדברים הקטנים שבגללם מלכתחילה יש ערך לתרומות ולכן גם אנשים מוכנים לתת מכספיהם כדי להעבירן.