ניתוק תושבות

כל מה שצריך לדעת על ניתוק תושבות

היכרות עם המאפיינים השונים של ניתוק תושבות יכולה להיות חשובה לכל אזרח ששוקל להעתיק את מקום המגורים שלו למדינה אחרת. מבחינת החוק בישראל, אזרחי ישראל שגרים במדינה אחרת צריכים להמשיך לשלם כאן מיסים – אלא אם הם מצהירים על ניתוק תושבות. אבל מלבד הצהרה על ניתוק תושבות לצורך ניתוק החובה לשלם למס הכנסה, יש לזה המון השלכות ומשמעות רחבה מאוד.

הדרך להכיר את המשמעות, את ההשלכות ואת הפרטים השונים של ניתוק תושבות היא להביא בחשבון את היתרונות של הפעולה הזו לעומת פעולות אלטרנטיביות. כך למשל ניתן להתייעץ עם עורך דין לגבי ניתוק תושבות בטווח הקצר והארוך, כמו גם להביא בחשבון את ההשלכות מבחינת ביטוח לאומי או מימוש זכויות אזרח. כמו כן, אפשר להתייעץ עם רואה חשבון בשאלה האם אכן משתלם לבצע ניתוק תושבות.

מתי משתלם ומתי לא משתלם לבצע ניתוק תושבות?

השאלה לגבי המשמעות הכלכלית של ניתוק תושבות היא בעלת השלכות גורליות גם עבור האזרחים וגם עבור הנישומים. מבחינת הנישומים, זה אומר למשל כמה מיסים הם יצטרכו לשלם בכל סוג של פעולה שאותה הם ירצו לבקש. מבחינת האזרחים במדינה שממנה מתנתקים, יש לזה השפעה על גביית המס ועל ההכנסות.

חשוב לבחון כל מקרה לגופו על מנת לדעת מתי משתלם ומתי לא משתלם לבצע ניתוק תושבות. את הבדיקה הזו מבצעים מול בעלי מקצוע ובהם רואי חשבון, עורכי דין, יועצי מס וכן הלאה. בהמשך, אפשר גם לערב עוד אנשים שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. זו יכולה להיות שיטה מלאה לניצול כל היתרונות של ניתוק תושבות, בלי לאבד את הזכויות. בנוסף, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי המשמעות.