תפקידו של המכון הרפואי

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו גוף אשר כפוף למשרד הרישוי, משרד הרישוי הינו הגוף הממשלתי הרשמי האחראי על חלוקת היתרי נהיגה מכל סוג ולכל כלי הרכב. אחריות משרד הרישוי היא לוודא שבכל רגע נתון נהגים אשר מחזיקים ברישיון נהיגה הינם נהגים אשר כשירים לנהיגה מבחינה נפשית ופיזית. על מנת לשלוט בעניין זה ולאבחן נהגים שונים הוקם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במכון הרפואי עובדים צוות של רופאים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים מומחים, כולם נמצאים שם בכדי לתת אבחון מדוייק ככל שניתן לכל נהג אשר נשלח אל המכון ולקבוע האם הוא רשאי להמשיך בנהיגה על הכבישים ובאילו תנאים ניתן לאפשר לו נהיגה.

אל המכון הרפואי נשלחים נהגים שונים אשר מתקבלת עליהם אינפורמציה במשרד הרישוי שכן הם לא כשירים לנהיגה מסיבות שונות, לרוב מדובר בסיבות בריאותיות אך לווא דווקא. לאחר קבלת האינפורמציה נשלח אותו נהג אל המכון הרפואי לסדרת בדיקות שונות. לאחר שעובר הנהג את כל סדרת הבדיקות הוא מקבל את תוצאות האבחון וההחלטות לגבי המשך הנהיגה שלו על הכביש. המכון הרפואי רשאי לפסול רישיונות נהיגה לתקופות קצרות וארכות וכן רשאי להגביל נהיגה לתנאים שונים.

על החלטות המכון הרפואי ניתן לערער

אם נהג אינו מוצא את החלטת המכון הרפואי רלוונטית עבורו הוא רשאי להגיש ערעור לועדת הערעורים של המכון הרפואי אשר יושבת בבית החולים תל השומר. אל הערעור יש להגיש מיד לאחר קבלת האבחון בתוספת נימוקים רלוונטים מדוע עליו להתקבל. ועדת הערעורים בוחנת כל מקרה לגופו ומודיעה על החלטתה לנהג. על מנת לצלוח בתהליך ערעור מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה בדיני תעבורה שיכול לתת לכל נהג ליווי ויעוץ בנושא.