מכירת זהב במזומן

מהי מכירת זהב במזומן?

מכירת זהב במזומן היא עסקה שבה מקבלים תמורה כספית תמורת מתכת מסוג זהב. את התמורה ניתן לקבל עבור תכשיטים, זהב במצב גולמי, סגסוגת של מתכות ועוד. התמורה נקבעת לפי ערך הזהב כפי שנקבע בשווי הבורסה העולמית ולפי המשקל בגרמים. כמו כן, את ערכו של מכירת זהב במזומן נהוג לקבוע לפי הקראט. מחשבון זהב ייעודי למשל מאפשר לקבל את סך כל התשלום עבור תכשיטי זהב במשקלים שונים.

השלב הראשון של מכירת זהב במזומן כולל הערכת שווי. בשלב הזה נפגשים עם הלקוח ובוחרים את הבדיקה המתאימה לקביעת ערך הזהב לפי סוג התכשיט או המתכת. הערכת שווי מתבצעת בנוכחות הלקוח אבל ללא שום סוג של התחייבות מצדו. המשמעות היא שהלקוח יכול להחליט לוותר על המכירה במידה והצעת המחיר לא עולה בקנה אחד עם הציפיות והדרישות שלו.

בשלב השני משווים את הערכת השווי כפי שבוצעה על ידי אנשי מקצוע לשער הזהב בבורסה, למשקל ולסוג הקראט. כך ניתן לקבוע את התמורה ולשלם עבורה בכסף או בתחליפי זהב ותכשיטים אחרים. אפשרויות תגמול אחרות מלבד מכירת זהב במזומן כוללות העברה בנקאית, צ'ק חברה או צ'ק בנקאי.

מכירת זהב במזומן.jpg

טיפים למכירת זהב במזומן

הדבר הכי חשוב במכירת זהב במזומן הוא לוודא שהעסקה מתבצעת מול גורם אמין. אפשר לבדוק את רמת האמינות של הגורם לפי מספר שנות הניסיון שעומדות לרשותו, המלצות של לקוחות קודמים ואישורים מטעם גופים רגולטוריים.

במקביל, רצוי לתאם פגישת היכרות לא מחייבת עם נציגי החברה. אפשר גם לנצל את ההזדמנות ולהשוות בין התמורה של מכירת זהב במזומן לתכשיטנים פרטיים לבין התמורה ממכירת זהב לחברות, קנייני זהב או רשתות שמעבירות את חומרי הגלם לפסי הייצור.