לוחות סנטף

הסנטף, המוכר בכינויו המקצועי פוליקרבונט גלי, הוא מהחומרים הוורסאטיליים והקלים ביותר לייצור והתקנה שיש כיום בתעשיית הקירוי והפרגולות. מדובר בחומר השואב את יתרונותיו מהרכבו הכימי הייחודי ומהשתייכותו למשפחת הפולימרים התרמו פלסטיים, אשר פותח ומיוצר עד היום בישראל.

כמה מילים על הסנטף

הסנטף הינו חומר פולימרי תרמו פלסטי. משמעות המונח המורכב הזה היא פשוטה- מדובר בחומר פולימרי, משמע, חומר אשר הרכבו הכימי הוא בצורה של מולקולות ענק הקשורות אחת לשנייה בקשרים קוולנטיים או תוך מולקולאריים חזקים. מבנה כימי זה הוא שמקנה את העמידות הגבוהה לחומר. שנית, העובדה שמדובר בחומר תרמו פלסטי משמעה שניתן לעבד ולעצב באמצעות חימום ולייצב חזרה למצב קשיח באמצעות קירור. כלומר, עיצובו של החומר מתבצע בצורה פשוטה, כמעט ללא עלויות נוספות. לוחות סנטף הינם עמידים בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים כמו טמפרטורות גבוהות או נמוכות במיוחד, משקעים ולחות. בנוסף, ללוחות סנטף יכולת של סינון קרני UV, מה שהופך אותם מושלמים לשימוש בתעשיית הפרגולות. לוחות הפוליקרבונט כיום בולטים בעיקר בתעשיות הקירור והבנייה והפרגולות ולעיתים גם בתעשיית הבידוד.

חשיבות רכישה "כחול לבן"

ישנם רבים אשר שמים דגש על רכישות "כחול לבן". משמעות הדבר היא השקעה ורכישה של חומרי גלם ומוצרים המיוצרים בישראל. הסיבה לכך טמונה בעיקר ברצון להשקיע בהמשך פיתוח וייצור ישראלי והזרמת כספים לתוך המחזור הכלכלי הישראלי. בנוסף, לרוב, עלויות מוצרים מקומיים נמוכות יותר מאשר מוצרים מיובאים. במקרה שלנו, עלויות הפוליקרבונט הגלי באמת נמוכות באופן יחסי, מה שהופך את זה נוח במיוחד לרכישה מסחרית בכמויות גדולות. הפוליקרבונט הגלי, כאמור, הוא פיתוח ישראלי (פיתוח נגזר של הפוליגל) ולכן רבים יעדיפו לרכוש אותו על פני חומרים אחרים בעלי מאפיינים דומים.