חברות ארנק

הטריק שרבים מהשכירים מבצעים

בכל פעם שאנו מקבלים את תלוש המשכורת אנחנו מתעצבנים מחדש. אם אתם מרוויחים עשרת אלפים שקלים בחודש ודאי שב-1500 עד 2000 שאתם משלמים מידי חודש לרשויות השונות במדינה כמו מס הכנסה או ביטוח לאומי הייתם יכולים לקבל עוד לפחות 2 משכורות מלאות אך אם אתם מרוויחים 30000 או 40000 שקלים, ודאי בכסף ששולם במס הייתם יכולים לקנות רכב חדש. רבים מהשכירים הבינו שמס חברות משתלם להם יותר, הקימו חברות ארנק שאל קופת החברה הכסף שהם מרוויחים מעבודתם נכנס ולאחר מכן השימוש בו הופך להיות משתלם יותר. העובד יכול להשתמש בכסף הזה להשקעות, לקחת ממנו הלוואות ולמעשה לנצל אותו טוב יותר.

תחילת הסוף של חברות הארנק

למרות שעובדים שכירים רבים ברחבי הארץ קלטו את הרעיון של חברות ארנק ומנצלות אותו היטב משנת 2002, משבוטלה תקרת הביטוח הלאומי, כיום יש חוקים ונהלים שנקבעו בידי משרד האוצר ורשות המסים שהופכות אותן ללא משתלמות. אמנם יש אנשים שעדיין העניין יוצר להם משתלם ויש כאלו שנהנים מחיסכון מוקטן יותר אך הולם אך לרוב האנשים התמונה השתנתה וכיום המס על חברות אלו מוכפל ומגיע עד ל-50 אחוזים.

חברות ארנק.png

כשר אבל מסריח, האמנם?

חברות ארנק יצרו משהו הרבה יותר גדול מאשר חיסכון של כמה עשרות אלפי שקלים לשכירים, הם יצרו שאלה מוסרית הרבה יותר עמוקה. מצד אחד, מדובר בעניין כשר לחלוטין שאפשרי בחוק ולמעשה מתבצע בצורה שקופה לחלוטין. מצד שני, יש שיאמרו שמדובר בתרגיל מסריח ששכירים מבצעים כדי להתחמק מתשלומי מסים למדינה, ועוד על מגזר שמרוויח לא מעט כסף, קרי 25000 שקלים ומעלה. הרצון של כל אחד לקבל יותר מהכסף שמגיע לו תמיד יהיה ולמעשה מה שמונע מאנשים מסוימים לא לפתוח חברות ארנק, עוד כשהן היו משתלמות, היא עצלות או חוסר ידע ושיפוט אדם על רצון לרווחים גדולים יותר במסגרת החוק אינו הוגן.